top of page

5 důvodů proč dělám looping přes iPad



5 důvodů proč jsem „vyhodil“ looper RC-50 od Bosse a pořídil si lehoučký iPadVelký těžký looper mi můj buskerský sen nesplnil. A tak jsem udělal krok minimalistickým směrem, který mi obrovsky prospěl. Pořídil jsem si iPad. Proč?


1. iPad je lehký a skvěle přenosný

Po pořízení „jablečného tabletu“ jsem najednou nedokázal pochopit, proč jsem se dva roky tahal s obřím looperem Boss rc-50. iPad oproti hardwarovým „kraksnám“ važil jen pár gramů a vešel se mi do malého batohu i tašky. Cestování s ním je jako cestovat s knihou. Nikoli s kovadlinou.


2. Bez napájení vydrží několik dní

Plně nabitý iPad mi vydrží klidně tři dny. Při plném hudebním nasazení pět hodin. Dík této silácké výdrži se mi splnil můj malý sen – loopovat na ulici nezávisle na elektřině, tedy kdekoli a kdykoli. Znám hudebníky, kteří pro napájení používají těžkou autobaterii. Pro nomádské buskery poněkud nepraktické… 


3. Je to looper, efektor a nahrávací zařízení v jednom

Argumenty mířící proti iPadu zněly: „Je to software. Na to se nemůžeš spolehnout! Hardware je vždy lepší.“ Má zkušenost? Opačná! Dodnes nepřestávám žasnout co všechno (a jak spolehlivě) iPad zvládá. Během koncertu, a že jich bylo, nikdy nezklamal. Aplikace LoopyHD je absolutní špička a sám pro sebe jsem nemohl najít nic lepšího. K tomu přidávám kytarové a hlasové efektory a dokonalou aplikaci FluxFX (nově vydaná), která dle mého doslova „strčí do kapsy“ další těžký hardwarový plech – multiefektor GT-10 od Bosse (jehož cena je cca 13 000). Ještě přidejme možnost si své vystoupení živě nahrát, později použít autentické smyčky a poskládat z nich skladbu, zobrazovat texty, pro kytaristy i akordy… 


4. Je moderní a skvěle se ovládá.

Souhlasím s tím, že ne pro všechny je dotykový displej to pravé ořechové. Pro mě je však odměnou i záchranou. Nikdy jsem se nesžil s tuhým sešlapávacím pedálem, klasickým ovládácím prvkem všech loopovacích krabiček a krabic. Udivilo mě, jak rychle jsem se s dotykovým ovládáním sladil a jak svižně se ho učí mí přátelé a studenti.5. Je estetický, minimalistický a multifunkčníNa svém “ placatém ohryzku“ nesmírňuje oceňuji fakt, že jeho ovládání je přesně takové, jak bych si jej představoval v ideálním pohádkovém scénáři. Nebo možná, ještě lepší. V jednoduchosti je síla, a toho se toto zařízení drží. A tak na něm vzniká oblibná závislost.

***



Kvůli Loopy HD jsem vyměnil svůj drahý, velký, robustní Looper v hodnotě 10 000 Kč za minimalistický multifunkční iPad.


5. Aplikace je neskutečně intuitivní a rychlá

a kupodivu má stejné možnosti jako velké profesionální hardware loopery. Loopy mě dostal svou možností nahrávat loopování živě (a ve skvělé kvalitě) a výslednou skladbu vmžiku poslat mailem. Jednotlivé loopy si také můžu otevřít v jiné aplikaci a začít z nich doslova „skládat“ píseň. Záznam je velmi dobrý a s využitím aplikace „bossjock“ z integrovaného mikrofonu iPadu vytěžíte solidní nahrávací zařízení. Loopy využijete i jako přenosný sampler. Vtipný nápad: během hovoru vmžiku nahrajte hlas vašich přátel. Skoro vždy vytvoří ulítlou smyčku při které se někdo začne smát. A vy vmžiku zaloopujete ten smích. Výsledná autentická zvuková kakofonie vzbudí další salvy smíchu (které taky naloopujete) a tak dále a dále…

129 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page