top of page

Zpěvem k lepší rétorice aneb příběh Romana



V srpnu mě oslovil Roman, šéf úspěšné firmy na tlumočení a překlady, s žádostí o půldenní lekci zpěvu a práce s hlasem: „Naprosto mě dostalo video „Píseň pro Bor” a tak jsem si řekl, že Daliho oslovím, aby mě něco z toho naučil.”


Domluvili jsme se a já se tak vydal na lekci do Zlína. Byla to pro mě průlomová zkušenost, která odstartovala sérii mých nových kurzů Otevření hlasu


Působivá motivace předem

Už začátek našeho mailování se mi zamlouval. Roman se nespokojil s mými eKnížkami a hned si zažádal o další materiály a videolekce. Nechal se slyšet, že rád učí intenzivně a v krátké době se zápalem.


Jen co jsem se dostal do Zlína, už mě Roman vezl auťákem na kopec. Na louce s krásným výhledem na nás pražilo srpnové slunko. Dýchali jsme psí dech… s vyplazenými jazyky. Brániční dýchání jsme skoro přeskočili, neboť měl Roman dobrou průpravu z kurzu freedivingu: „Já se potápění do hloubek vždy bál… ale možná ten taky kurz vyzkouším.” řekl jsem. „Vidíš, A já se vždy bál zpívat” kontroval Roman.


Mocná technika „samonáser”

Práce s hlasem už byl oříšek. Přemýšlel jsem, co Romanovi poradit. Má metodika Romanovi pomohla, ale stále ještě něco chybělo. Pak mě prolétla hlavou úplně nová myšlenka: „Naštvi se. Buď chlap. Řekni to nasraně.” Pomohlo to dost. Projev Romana náhle nabyl síly a respektu. 


Přes zpěv k lepšímu mluvenému projevu

Přes sílu vzteku jsme se dostali k divadlu a zpěvným technikám. Divil jsem se jak Romanův hlas rozkvétal cvičeních na rejstřík a barvu. Byly to všechno cvičení, které jsem se naučil pro lepší zpěv. Roman se mě zeptal: „Mám nacvičenou řeč a trénuji ji. Máš nějaký tip jak to cvičit?”

„Čti ten text nahlas v různých variantách. Například jednou přečteš polovinu věty dvakrát pomaleji, druhou polovinu pak rychleji. Pak to obrátíš.” Roman se divil: „To jsem nikdy neslyšel. A to za sebou mám kurzy rétoriky.” 


I s rétorikou bos, mluvil přes nos?

Odpoledne končilo a já měl doopravdy pocit dobře vykonané práce. Roman se se mnou loučil s velkým úsměvem a vnutil mi dvakrát více peněz, než byla domluvená cena.

A já tak zjistil, že paleta pěveckých technik může sedět i bussinesmenům. Klasická rétorika ne vždy používá hravost a hudbu.

Věděli jste, že zpívání a mluvení na veřejnosti je téměř to samé? Jsou to dvě spojené nádoby.


Start nových kurzů

Lekce s Romanem mě inspirovala tak moc, že jsem rozjel nový kurz Otevření hlasu. Ten se hned po měsíci dostal do TOP 5 nejnavštěvovanějších kurzů na celém portálu naučmese.cz

43 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page